آشنايي با تشك هاي طبي و خوشخواب و سرويس خواب آشنايي با تشك هاي طبي و خوشخواب و سرويس خواب .

آشنايي با تشك هاي طبي و خوشخواب و سرويس خواب

خريد تخت كودك

تخت كودك در نگاه اول محيطي مي‌باشد براي قراردادن كودك عزيزتان، ولي اگر با ديد عميق‌تري به آن نگاه كنيد، متوجه خواهيد شد قبل از هر چيزي تخت كودك بايد ايمن‌ترين محيط براي خوابيدن او باشد. در حقيقت كودك شما مي‌خواهد، دو تا سه سال اول زندگي خود را درون آن سپري كند. بنابراين مهم بوده تختي خريداري كرده كه در مورد امنيت، ماندگاري و دوام آن اطمينان حاصل كرده باشيد. در نتيجه بهتر مي‌باشد براي اين كه تختي مناسب و قابل اطمينان بخريد، راهنمايي‌هاي زير را در نظر داشته باشيد.

ابعاد و اندازه‌ي تخت

اولين نكته‌اي كه در خريد يك تختخواب براي كودك بايد به آن دقت كرد سايز تخت مي‌باشد. پيش از خريد تخت بهتر است ببينيد كه آن را تنها براي زمان نوزادي يا چند ماه اول تولد احتياج داشته يا تختي مي‌خواهيد كه در همه‌ي دوران كودكي و شايد نوجواني‌ فرزند بتوان آن را به كار برد. از نظر اقتصادي‌ خيلي بهتر بوده اگر تخت بزرگ‌تري براي كودك تهيه نماييد تا در دوره‌ي نوجواني كودك نيز قابل استفاده باشد. به علاوه كودك بايد روي تخت فضاي كافي براي بازي و حركت كردن داشته باشد.

توانايي تنظيم ارتفاع تخت

در ماه‌هاي ابتدايي تولد، كودك بدون تكان زياد يا حركت بيش از اندازه به پشتش مي‌خوابد و براي برداشتن و گذاشتنش بهتر بوده ارتفاع تخت بالا باشد اما پس از چند ماه كودك آغاز به حركت و بازي در تختش خواهد كرد و بهتر بوده ارتفاع تختخواب او بسيار پايين باشد.

بعضي از تخت‌هاي كودك كفه‌هاي قابل تنظيم ارتفاع داشته كه موجب خواهد شد  قادر باشيد ارتفاع تشك را تغيير نماييد. اين توانايي براي زماني بوده كه كودك شما فعال‌تر مي‌شود و قادر است بلند شود و بايستد يا چند قدم راه رود و از تخت بيرون بيايد. ولي اين لزوماً خصوصيت خوبي نبوده، زيرا اگر كفي تخت از مرغوبيت و استحكام لازم برخوردار نباشد اهرم نگهدارنده در كف تخت امكان دارد با حركات و بالا و پايين پريدن‌هاي كودك در برود و موجب آسيب ديدن كودك شود. در نتيجه بايد حين خريد از استحكام و استقامت كف تخت اطمينان حاصل كنيد.

جنس تخت
مناسب‌ترين جنس براي تختخواب كودك چوب طبيعي مي‌باشد. به كار بردن جنس ام دي اف و ساير مواد مصنوعي در سرويس خواب كودكان معمولاً يك ويژگي خوب نخواهد بود زيرا در توليد تخت‌هايي با جنس ام دي اف يا ساير مواد مصنوعي گاهي مواردي را مورد استفاده قرار مي‌دهند كه براي سلامت كودكان زيان‌آور بوده و قادر است موجب به وجود آمدن حساسيت و آلرژي در كودكان شود ، در نتيجه اگر مي‌توانيد خيلي بهتر بوده تخت‌هايي با جنس تمام چوب طبيعي را مورد استفاده قرار دهيد.

براي مطالعه كامل مقاله به سايت مهد تشك مراجعه كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۰:۰۱ توسط:مهد موضوع: نظرات (0)